Daar ben ik weer! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jeroen Klein Ikkink - WaarBenJij.nu Daar ben ik weer! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jeroen Klein Ikkink - WaarBenJij.nu

Daar ben ik weer!

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

16 Mei 2015 | Australië, Cairns

Och jeetje zeg, komt ie eindelijk weer eens met een nieuw verhaal aanzetten!
Ja sorry lieve kijkbuiskinderen, het was de afgelopen twee maanden zo goed als onmogelijk om eens even goed te gaan zitten voor een verhaaltje.

Anyway anyhow, ik ben van Sydney in Tasmanie beland, en zit nu in Cairns.
Huh, wat?
Don't ask. :)

Het begon allemaal lang en lang geleden, 8 weken om precies te zijn.
Ik zat al 4 weken in Sydney, en mijn baantje daar was op z'n zachts gezegd niet helemaal wat ik ervan verwacht had.
No worries, baan opgezegd en ik was weer op vrije voeten.
Een dag later werd ik gebeld door Chefs for Australia, een soort van uitzendbureau voor koks.
Ik had mezelf wederom geadverteerd op Gumtree, echt een gouden tip hoor.
Moet je wel even door alle verzoeken heen scrollen voor massages en weet ik veel wat voor andere lugubere geldopleverende taakjes.

Ik had geen idee waarom ik het niet zou doen, en zei dus ja.
Mijn recruiter boekte meteen een vlucht voor me en twee dagen later zat ik daar, ergens in de bergen van Tasmanie.
Het duurde wel even voor ik gewend was moet ik zeggen, maar uiteindelijk heb ik er een toptijd gehad!
Ontzettend fijne collega's, leerzame werkomgeving, en tja toch ook het uurloon hoor.
Na twee weken werd ik al gevraagd of ik langer wilde blijven.
Ik had al plannen om naar Cairns te gaan, vrienden weer te zien en met hen op zoek gaan naar een baan in de agrarische sector.
Dit ben ik nodig voor mijn tweede-jaar visum, dus even 88 dagen struggelen tussen de aardbeitjes, watermeloenen of whatever.
Enfin, toch vond ik het wel spijtig Cradle Mountain Hotel te moeten verlaten, het was super.
Op mijn (zeer zeldzame) vrije dagen maakte ik wandeltracks in de Cradle Mountains, of ik kon de fourwheeldrive meenemen naar de stad.

Toen mijn werk er eenmaal op zat, ben ik samen met een collega dat er ook weg ging Tasmanie gaan afreizen met een huurauto.
Echt een aanrader, je bent zo vrij als een vogel en Tasmanie is niet zo heel verschrikkelijk groot.
Even voor de vergelijking, het is groter dan Nederland, maar vergeleken met Australie dus piepklein.....
Daarbij bezit Tasmanie maar liefst 19 nationale parken, prachtige kustlijnen, wilde inheemse dier en plantensoorten, ruige granietbergen, historische dorpen, grotten, jungles, en dan nog maar niet te spreken over de prachtige producten en grondstoffen die hier worden verbouwd.
Zo'n 80% van alle aardappelen die ze in Australie consumeren komt van dit eiland, om maar even aan te tonen dat ik er iets heb geleerd :)
Alle versproducten die we in het hotel gebruikten kwamen van eigen bodem, naast de wijnen, gedistilleerde dranken, honing etcetera etcetera.
Echt ongelofelijk, wat een prachteiland.

Nu zit ik in tropisch Cairns, toch wel weer even wennen hoor.
Lekker tussen de dronken Britten (sorry mam, maar zo'n 75% hier in deze omgeving is Brits, en over het algemeen zijn ze nou eenmaal vrij kenmerkend..... )
Daarbij veranderd mijn 8-bed-dorm elke nacht in een orgiezaal voor 234 personen, dus dat doet de nachtrust ook goed.
Not.
Lekker in de gammele bedjes.
Men doet niet eens een poging om uberhaupt een beetje stil te zijn.
Maargoed maargoed, overleef dat waarschijnlijk ook wel weer.

Voor de komende dagen staat een trip naar Cape Tribulation gepland, een duik en snorkeltour in het Great Barrier Reef, en voor de rest moet ik maar weer even zien!

Ciao :)!

  • 17 Mei 2015 - 09:12

    Esmee:

    Super nice om te lezen dat je het naar je zin hebt, ondanks dat het je soms even tegenvalt.
    Geniet er lekker van broertje ♥

  • 17 Mei 2015 - 09:59

    Diny:

    eindelijk weer een reisverslag , net alsof je er bij bent . fijn dat je het zo goed naar de zin hebt.
    prachtig allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Jeroen

Actief sinds 29 Dec. 2014
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 3688

Voorgaande reizen:

12 Januari 2015 - 12 Januari 2016

Carpe Somnium

Landen bezocht: