Eilandhoppen onder invloed van buckets - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van Jeroen Klein Ikkink - WaarBenJij.nu Eilandhoppen onder invloed van buckets - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van Jeroen Klein Ikkink - WaarBenJij.nu

Eilandhoppen onder invloed van buckets

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

05 Februari 2015 | Thailand, Ko Pha Ngan

Nou moe, het lijkt wel of er twee weken zijn verstreken inmiddels..

We hebben een aantal dagen op Ko Phi Phi gezeten. Superfijn hostel met zwembad.
Imagine, stappen in de avond en dan de volgende dag uitbrakken aan het zwembad met deephouse music en een fruitshake.. not bad.

Het mooiste van de tijd hier was de gezelschap die we hadden (de Britse jongens), en een boottocht die we hadden gemaakt.
Je maakt dan op een longtailboot volgepropt met jan en alleman een rondje om het eiland heen, en bezoekt onderweg de kleinere eilandjes. Bamboo Island was by far het mooiste eiland, die van die waanzinnige strandfoto's zeg maar.
Ook Maya Beach was wel mooi, maar ook vol toeristen natuurlijk aangezien mensen massaal geilen op het feit dat Leonardio Dicaprio hier ooit heeft geacteerd...

Enige nadeel aan Phi Phi zijn de mensen die er werken, ze zijn echt lomp en spreken nauwelijks Engels.
Ze lijken ook niet echt op de normale Thaise bevolking, ze zijn veel donkerder.. meer Indonesisch.
Frappante is ook dat dit eiland wel lijkt toegespitst op Scandivanie, te zien aan de Noorse en Zweedse uitgaansgelegenheden.

Hierna belandden we op Ko Lanta. Een eiland waar ineens weer massaal auto's en motoren voorkomen, en waar er zich een heus moslimcultuur lijkt voor te komen.
Verder niet zo veel op aan te merken, we hadden ook hier een boottocht gedaan, maar die was by far lang niet zo mooi als de Phi Phi eilanden.

Zondag hadden we de reis gemaakt naar Ko Phangan, toch al weer 12 uur lang switchen van 3 bussen, 2 ponten en een ferry.
Dit eiland is simpelweg beroemd om de oorsprong van de fullmoonparties.. En echt waar, wat een ervaring :)
Je kwakt jezelf onder de fluorescerende verf, trekt felle kleurtjes aan, koopt een bucket en gaat lekker staan shinen in al dat blacklight op het strand tussen tienduizenden andere gegadigden.
Ik lag er als eerste uit, misschien omdat we de dag ervoor de Jungle party hadden gedaan, (verschrikkeljk technofeest waar iedereen massaal hard gingen op Joost mag weten wat voor drugscocktails allemaal, en waarvoor je entree betaalde en de buckets zo'n 18 euro kostten. Ter vergelijking, op het strand hier haal je ze voor 5 euro. Volgende keer toch maar even iets meer inlezen over feestjes die ik bezoek..) en de dag daarvoor een poolparty tot 6 uur 's ochtends (na die trip van 12 uur)..
Er was zelfs een afterparty in onze achtertuin, zo'n underground Techno iets dat om half 10 's ochtends begon en 's avonds nog steeds volop dezelfde muziek bleef draaien...

Voor vandaag: de ferry naar Ko Tao, de duikbestemming van Thailand!
We hadden eerder moeten boeken bleek het wel, want iedereen hier trekt massaal naar Ko Tao toe.
Ik blijf daar tot zondagochtend, waarna ik de ferry pak en een reis van 10 uur maak terug naar Bangkok.
Hotelletje geboekt op de airport, zodat ik maandagochtend weer fris en fruitig na een aantal detox-dagen de vlucht naar Taipei pak :)

Ciao! xx

Tamara:

Fijnhoor

• 06 Februari 2015 - 14:32

Albert-Jan:

Tjonge, zit jij lekker in het warme weer.
    Hier is het koude weer.
    Ben jaloers op je.