Part 2! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jeroen Klein Ikkink - WaarBenJij.nu Part 2! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jeroen Klein Ikkink - WaarBenJij.nu

Part 2!

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

19 Januari 2015 | Thailand, Chiang Mai

Ik moest en zou echt per se vandaag weer een stuk schrijven, want anders ga ik dingen nog vergeten!

Anyway, we zijn dus alweer sinds zaterdag in Chiang Mai aangekomen na een busrit van 10 uur.
Nu zou je denken dat dat een worst case scenario is, maar dat valt echt reuze mee. We hadden superdeluxe tourbussen met (lees:) veel beenruimte, snacks en drinks, airco (musthave) en zelfs een kussen en dekentje, en dat voor 10 euro.

We wilden eerst de nachttrein pakken, maar die moet je op dit moment 5 dagen van tevoren boeken, en zover loopt mijn planning echt totaal niet.
Op het station zelf vroegen ze 25 euro voor dezelfde busrit.. Blij dat we niet hebben toegegeven en 3 euro voor een taxi hebben betaald naar een aftands busstationnetje ergens aan de rand van Bangkok!
Dat begint opzicht wel te wennen, dat er niet echt duidelijke richtlijnen zijn qua prijzen, en dat men hier veelal zijn eigen prijzen hanteerd.
Sowieso leer je hier als een malle af te dingen, en het is ook best wel lachen eigenlijk!

Enfin, nadat we ons in Chiang Mai hadden gesetteld, zijn we 's avonds ergens gaan eten, en hebben we een jong stel uit Canada ontmoet. Shane had per toeval 7 jaar geleden met hem door Nieuw Zeeland gereisd, dus de klik was er meteen al wel weer.
Hierna gingen we, natuurlijk, het nachtleven van Chiang Mai verkennen.
Het was so much fun die avond dat we besloten de afgelopen twee dagen met elkaar op te trekken.

Zo hebben we zondag scootertjes gehuurd, en zijn we de hele dag wezen touren.
S'middags hadden we een onwijs mooie tempel boven op de berg bezocht, heel bijzonder.
Verder had je er ook national parks met watervallen, mooie bossen etc.
Heerlijk om die vrijheid te hebben, overal een beetje heen te tuffen en pauzes te houden.
En dat alles voor 5 euro voor 24 uur per scooter...
Sowieso is hier in het noorden alles wel goedkoper.
We zitten met ons drieen op een slaapzaal voor 5 euro per bed. En dan heb je er wifi bij etc.
Superleuk hostel, midden in zo'n 'hippieachtige veggie street'.
Overal zijn healthy juice bars, vegetarian restaurants etc, fijne vibe!

Ik was eerst een beetje panisch bij het idee om hier op een godvergeten scooter te moeten rijden, en Helen wilde ook nog eens bij mij achterop.
'T grappige is dat we ons nu helemaal hebben aangepast aan het verkeer haha.
Rule number 1; just go for it. Uiteindelijk wil niemand elkaar raken dus op de een of andere vreemde manier loopt het allemaal ook wel door in het verkeer.
Zo'n controlfreak als ik ben in sommige dingen, zou ik zelf nooit achterop willen zitten hier, maargoed dat terzijde haha.

Vandaag zijn we vroeg opgestaan om nog even te kunnen touren. We hebben een onwijs mooie waterval bezocht in een park op de berg ergens, en daar zijn we in wezen zwemmen etc.
Ik niet trouwens, want ik had op de eerste nacht mijn hele scheenbeen opengehaald door in een 2m diepe put te vallen....
Picture this, Jeroen paradeert lichtelijk onder invloed van een bucket over straat, en ineens PLONS, weg Jeroen.
Er was ook totaal geen verlichting verder, dus niemand had hem ook gezien.. Maargoed gelukkig niets gebroken ofzo..

Vanavond zijn we naar een kookschool geweest :) Je kon kiezen uit meerdere gerechtjes die je wilde leren bereiden, en het was een vijfgangenmenuutje.
Ik koos voor romige soep van kokos en kip met citroengras, pad thai noodles (MUST.TRY.THAT.ONE), yellow chicken curry en als dessert een of ander rijstpudding met kokos.
Voor mij natuurlijk helemaal interessant om die samenstellingen van de gerechtjes te zien, je maakt je eigen currypasta etc, awesome!

We hebben inmiddels afscheid genomen van Chase en Breanna, zij vliegen morgen naar Hanoi.

Shane, Helen en ik hebben morgen een hilltribe trekking gepland staan in de jungle, met white water rafting, elephant park, en een overnachting midden in de jungle bij een authentiek dorpje.. sounds interesting :D

Donderdag gaan we voor twee dagen naar Pai, een plaatsje nog verder in het noorden.

Hierna gaan de andere naar het zuiden, zij hebben alles al uitgepland. Op de een of andere manier zag ik die strakke planning niet echt zitten..
Ik denk dat ik eerst nog even hier blijf en Chiang Rai bezoek, en vervolgens naar het zuiden ga trekken. Khao Sok national park, en dan de eilandjes.
Merk dat ik er ook wel weer een beetje aan toe ben om weer op mezelf te zijn, en wellicht nieuwe mensen te ontmoeten!

Maar we meeten met een grote groep mensen die we overal ontmoet hebben weer op Koh Phangan 3 feb voor de fullmoonparty, dus dat beloofd wat!

Take care <3!
xx



  • 19 Januari 2015 - 17:29

    Tamara:

    plons.. En weg was Jeroen.. Haha!

    Nog geen week weg en nu al zo veel beleefd! Echt tof! Mooi je eigen ding doen en have fun! <3

  • 19 Januari 2015 - 19:31

    Sanne & Ilona :

    Leuk om te lezen allemaal. Ik gun je dit heel erg? Lekker ontdekken allemaal.
    Veel dingen zijn ook erg herkenbaar! Ik ben blij dat we zoveel hebben zitten sparren hierover, dat je nu inderdaad geen planning hebt en lekker kunt doen wat je wilt!
    Gaaf dat je ook naar chiang RAI gaat. Vergeet niet de white tempel te bezoeken. Vond ik persoonlijk het meest indrukwekkend. En daar dan ook khauw soi te eten. Mijn lievelings eten wat ik ook een keer voor je heb gemaakt!
    Ben je ook slaan schrijven voor jezelf toegekomen? Moet je echt doen. Ik lees nog wel eens iets terug en dat is heerlijk!
    Wij houden van je! Geniet er van!
    Kus

  • 20 Januari 2015 - 09:59

    Ruard:

    Leuk man, om al die avonturen te lezen!

  • 20 Januari 2015 - 10:35

    Bardo:

    Goed bezig man, schrijf je de recepten wel even op (als je ooit terug komt ben je ze vergeten)

  • 21 Januari 2015 - 17:27

    Albert-Jan:

    Tjonge, wat maak jij allemaal mee zeg.
    En ook nog wezen scooteren, wat gaaf zeg.
    Wat heerlijk voor jou op Thailand.
    Veel plezier verder jongen!
    En geniet ervan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Jeroen

Actief sinds 29 Dec. 2014
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 3675

Voorgaande reizen:

12 Januari 2015 - 12 Januari 2016

Carpe Somnium

Landen bezocht: